Luni-Vineri 8:00 - 18:00, Sambata 8:00 - 14:00
  • Telefon

    +4 0786 288 659

  • E-mail

    office@autok9.ro

  • Contact
 Supapa EGR | Cum ne dam seama ca s-a defectat

Supapa EGR | Cum ne dam seama ca s-a defectat

Supapa EGR face parte din sistemul EGR, proiectat pentru a imbunatati eficienta vehiculelor si pentru reducerea emisiilor.

Supapa EGR este componenta principala din sistemul EGR al masinii. Sistemul EGR are rolul de a recircula gazele de esapament. Este conceput pentru a redirectiona gazele de esapament inapoi in admisia vehiculului. Astfel, se pot controla emisiile. Supapa EGR este cea care face posibil intreg procesul – se deschide si se inchide doar cand este necesar.

Pentru ca sistemul EGR are controlul asupra gazelor de esapament, daca supapa se blocheaza fie pe pozitia inchis sau deschis din cauza particulelor continute de combustibil sau de murdarie, tot sistemul EGR va functiona defectuos. In acest caz, masina va avea probleme de performanta.

Daca masina ta prezinta unul din simptomele de mai jos, fa o programare la un service auto pentru verificarea sistemului EGR.

Supapa EGR a masinii

Dificultatea masinii de a functiona la ralanti

Daca supapa este blocata pe pozitia deschis, un flux continuu de gaze de esapament se va intoarce inapoi in motor. Din aceasta cauza, in special atunci cand turatia motorului este mica, masina se poate opri brusc. Cauza este alimentarea insuficienta a motorului cu oxigen pentru o ardere completa. Din pacate, pot aparea si alte probleme precum depunerile de carbon pe bujii.

Performanta scazuta

Acest simptom poate avea loc daca supapa este blocata in pozitia deschis sau inchis. Cu siguranta acest lucru va afecta performanta motorului. Motorul isi va pierde din putere, de exemplu va fi incapabil sa accelereze rapid cand este apasata pedala de acceleratie. Similar cu cazul anterior, acest lucru se intampla din cauza unui amestec aer – combustibil dezechilibrat. Consecinta unei asemenea probleme este consumul de combustibil marit.

Martorul „check engine” este aprins

De regula, daca sistemul EGR nu functioneaza in parametri normali, martorul „check engine” se activeaza pe bordul masinii. Computerul de bord poate detecta o problema de scadere a performantei motorului cauzata fie din cauza amestecului dezechilibrat de aer – combustibil, fie din cauza sistemului digital EGR care prezinta o defectiune.

Mirosul de combustibil

Atunci cand sistemul EGR al masinii nu functioneaza corect, motorul este obligat sa preia mai mult combustibil pentru aceeasi performanta pe care o produce atunci cand sistemul EGR este complet functional. Din cauza folosirii unei cantitati mai mari de carburant, mai multe hidrocarburi nearse complet vor fi eliberate. Daca simti un miros puternic de combustibil in spatele masinii sau daca mirosul patrunde in habitaclu, trebuie sa stii ca masina are o problema care necesita rezolvare cat mai rapida.

Masina nu trece testul de emisii

Daca masina nu trece testul de inspectie tehnica periodica (ITP) din cauza emisiilor mult prea mari, o supapa EGR defectuoasa poate fi cauza. Majoritatea celor care se ocupa de ITP nu vor mentiona cauzele, mai ales o posibila problema in sistemul EGR, de aceea, este indicat sa fie verificat de un specialist cat mai curand posibil.

Lasă un Răspuns