![Cele mai costisitoare reparatii auto](https://autok9.ro/wp-content/uploads/2024/12/cele-mai-costisitoare-reparatii-auto-750x465.jpg)
Cele mai costisitoare reparatii auto
Una din cele mai costisitoare reparatii auto este pentru defectiuni ale motorului si cilindrii motorului
Sunt reparatii auto care ne pot destabiliza financiar, iar costul acestora depinde de componenta avariata, dar si de complexitatea problemei. Bineinteles, cel mai indicat mod de a preveni aceste interventii costisitoare este sa respectam programul de mentenanta al masinii si sa ne prezentam cat mai repede posibil la un service auto inca de la primele semne de defectiune. In acest articol am realizat un mic clasament cu cele mai costisitoare reparatii auto, in ordine ascendenta:
Compresorul de la aerul conditionat
In lunile de vara, aerul conditionat este esential. Cea mai intalnita cauza a problemelor aerului este defectarea compresorului. Compresorul are rolul de a separa aerul de inalta presiune de cel de joasa presiune si permite freonului sa raceasca masina. Sunt cateva componente care pot contribui la avaria compresorului: tijele sau supapele din interior sau cureaua motorului care declanseaza o defectiune in lant.
Conducta de frana
Franele masinii primeaza cand vine vorba de siguranta. Cu toate ca inlocuirea placutelor nu este o interventie costisitoare, defectarea conductei de frana ne va afecta semnificativ bugetul. De obicei se recomanda inlocuirea conductei de frana, in defavoarea reparatiei sau a carpirii. Nu circulati cu un sistem de franare care nu functioneaza corespunzator.
Convertorul catalitic
Convertorul catalitic sau convertizorul este localizat intre motor si esapament. Are rolul de a transforma substantele chimice nocive din gazele de esapament in unele mai inofensive. Este usor de gasit si inlocuit de catre mecanic, insa pretul acestei componente este destul de ridicat. Similar conductei de frana, catalizatorul se inlocuieste, nu se repara.
Garnitura de chiulasa
Atunci cand garnitura de chiulasa se defecteaza, lichidul de racire si uleiul sunt imprastiate, iar din esapament si motor va iesi un fum alb. In consecinta motorul se va supraincalzi rapid. Costul procesului de inlocuire a garniturii variaza si in functie de daunele pieselor adiacente.
Arborele cu came
Modul in care motorul preia aer este controlat de arborele cu came. Deteriorarea sau infundarea acestuia este cauzat de lipsa de curatare periodica. Inlocuirea arborelui cu came poate fi costisitoare din cauza pretului ridicat al manoperei. Putem preveni aceste cheltuieli prin schimbarea regulata a uleiurilor si verificarea supapelor.
Suspensia
Suspensia masinii are rolul de a absorbi denivelarile de pe carosabil. Intregul sistem de suspensie este compus din arc, articulatii, bucse, amortizor si bara stabilizatoare . In cazul in care doar o componenta se strica, pretul nu va fi ridicat, insa inlocuirea sistemului poate duce la costuri mari.
Airbaguri
Airbagul este cea mai buna inventie pentru siguranta pasagerilor. Odata declansate, airbagurile trebuie inlocuite, iar pretul este destul de mare. In acelasi timp exista posibilitatea ca volanul si torpedoul trebuiasca sa fie schimbate.
Transmisia
Transmisia controleaza fluxul de putere de la motor la arborele de transmisie. Este un sistem mai predispus la uzura in comparatie cu alte componente ale masinii. Acest lucru este cauzat de caldura si frictiunea produsa de multitudinea de piese care sunt puse in miscare si interactioneaza intre ele. Dificultatea in schimbarea vitezelor, un ambreiaj care nu se decupleaza complet, mirosul de ars sau zumzaitul cand masina este parcata, sunt semne ca ar putea exista probleme cu transmisia. Cu cat actionam mai rapid, cu atat reparatia va costa mai putin.
Bateria masinii hibride
Orice tip de baterie reincarcabila isi pierde capacitatea de-a lungul anilor. Aproape toate bateriile montate pe masinile hibride din ziua de azi vor fi nefunctionale in mai putin de 10 ani de utilizare. O baterie noua este foarte costisitoare si poate ajunge pana la 5000 – 6000 euro. In ciuda popularitatii masinilor hibride, acestea nu au atras atat de multi soferi in mare parte din cauza costurilor ascunse.
![Cele mai costisitoare reparatii auto](https://autok9.ro/wp-content/uploads/2024/12/cele-mai-costisitoare-reparatii-auto-2-min.jpg)
Motorul si cilindrii
Defectiunile majore ale motorului sunt cosmarul oricarui sofer. Asta inseamna ca masina are probleme mari. Cea mai grava si scumpa defectiune este cea a cilindrilor. Practic, autoturismul nu va mai putea fi condus, iar o reparatie poate costa, de cele mai multe ori, mai mult decat masina in sine. De ce? Pentru inlocuirea cilindrilor, mecanicul trebuie sa scoata motorul. O varianta mai buna este schimbarea motorului sau chiar achizitia unei noi masini. Cu cat un motor este mai puternic, cu atat va creste pretul reparatiei sau inlocuirii.
Reparatii auto multimarca la AutoK9 din Bucuresti
Cu o experienta si prezenta de peste 20 de ani ca service auto in Bucuresti, AutoK9 reuseste sa-si mentina calitatea seviciilor la nivel inalt. Datorita gamei variate de servicii complete pentru autoturisme, Autok9 a reusit sa se mentina in topul service-urilor auto din Bucuresti si sa-si creasca constant notorietatea in randul soferilor.