Mituri despre intretinerea masinii
Orice sofer care are grija de masina sa isi doreste sa faca tot posibilul pentru a o intretine din toate punctele de vedere si din pacate urmeaza anumite mituri care nu sunt neaparat adevarate.
Mituri despre cum sa intretii o masina sunt multe, dar oare trebuie sa le urmam orbeste? Iata cateva mituri explicate de service auto K9:
Uleiul de motor trebuie schimbat la fiecare 5000 km.
Gresit! Ar trebui sa urmati ceea ce scrie in manualul de utilizare al masinii si nu sa aplecati urechea la ceea ce marile companii de profil fac reclama. In conditii normale de sofat uleiul masinii poate fi schimbat chiar si la 12000 km sau chiar mai mult. Cu siguranta schimbarea uleiului nu va afecta in mod negativ motorul, doar va goli buzunarul. In cazul in care planuiti trasee lungi cu multe opriri si chiar atasarea unei remorci, uleiul schimbat la 5000 km nu mai este deloc o idee rea.
Curata instalatia de racire cu fiecare schimbare a lichidului.
Cei mai multi producatori recomanda schimbarea lichidului de racire la fiecare 5 ani sau 100.000 km. Daca rezervorul este aproape gol in ciuda faptului ca ati completat cu o alta cantitate de lichid, ar trebui sa va adresati unui service auto deoarece s-ar putea sa existe o scurgere.
Incalzeste masina cateva minute inainte de a porni la drum.
Este un sfat invechit! Conducerea masinii este modul cel mai rapid prin care un motor modern se poate incalzi. Cu cat se incalzeste mai repede, cu atat motorul va oferi o performanta mai buna.
Speli masina cu detergenti pentru vase sau rufe.
Nu ar trebui sa faci acest lucru! Acest tip de detergenti indeparteaza ceara de pe masina. Imvestiti intr-un lichid special pentru curatarea masinii sau vizitati o spalatorie auto.
Bateria se va reincarca in cateva minute de condus dupa ce „primesti curent” de la alt autoturism.
Nici macar pe aproape! Pentru o reincarcare complet, in special in timpul iernii, este nevoie sa conduci masina cateva ore. Sisteme active ca incalzirea scaunelor, sistemul audio pornit si multe altele, consuma atat de multa putere incat alternatorul nu se va putea „concentra” doar pe reincarcarea bateriei.