Masinile uzate: cum le verificam pentru semne de accident
Masinile uzate ne pot scuti de o cheltuiala in plus. De asemenea, putem achizitiona o masina uzata mult mai performanta la un pret foarte bun.
Masinile uzate au si o parte negativa: au fost conduse de altcineva. In functie de masina la care te uiti, intervalul de timp poate varia de la cativa ani pana la o decada. Cu cat mai multi ani are in urma, cu atat e mai mare riscul ca masina sa fi avut un accident. In timp ce unele accidente nu reprezinta o problema majora, altele pot afecta serios siguranta masinii. Pentru o lua o decizie finala trebuie sa fii atent la anumite aspecte si semne ale unui accident. Bineinteles, poti apela si la ajutorul unui service auto de incredere.
Ceva nu este aliniat
Fa înconjurul masinii si fii atent la spatiile dintre usi, aripi, portbagaj, trunchiul masinii , bara de protectie. Toate spatiile ar trebui sa fie uniforme si proportionale. Daca o zona a masinii are spatii mai mari sau mai mici in comparatie cu restul masinii, zona respectiva ar trebui inspectata cu mare atentie. Producatorii de masini petrec mult timp pentru ca totul sa fie aliniat perfect, deci spatiile cu probleme ar putea insemna faptul ca ceva s-a intamplat cu autoturismul. Uita-te in zona cu probleme si fii atent la vopsea sau orice semn de dauna auto. Daca spatiul cu probleme este langa o usa, capota sau portbagaj, uita-te si pe partea interioara.
Vopseaua masinii nu este consistenta
Da atentie si modului in care masina este vopsita. Ar trebuie sa aiba o culoare consistenta, acelasi ton si luciu peste tot. Daca ceva nu este in regula intr-o parte a masinii, o reparatie a fost facuta in zona respectiva. Bara de protectie este mai usor de inlocuit, dar celelalte piese pot fi mai costisitoare daca doresti sa le inlocuiesti sau mai greu de vopsit.
Daca masina este chituita…
Daca alegerea ta este o masina mai veche, chitul este aproape inevitabil in anumite parti. In schimb, daca masina este noua, iar chitul este prezent in zone mari, acest aspect poate fi un semn rau. Un semn evident este munca neglijenta realizata in zona inferioara masinii. Vanzatorii se bazeaza deseori pe lipsa de atentie a potentialilor cumparatori. Prin urmare, fa un mic efort si arunca o privire sub masina sau pe marginile din zona. Toate masinile vin din fabrica cu un finisaj perfect si neted, deci orice nu se simte fin si plat la atingere, reprezinta un motiv de ingrijorare.
Scheletul masinii este subred
Orice bara indoita reprezinta un pericol pentru tine si pasageri. Nu te increde in oricine iti spune ca a reparat masina îndreptând piesa respectiva in forma originala. Acest proces poate face zona respectiva si mai subreda. Uita-te cu atentie la scheletul masinii pentru orice indoitura.
Sistemul de centurii de siguranta
Mare atentie si la sistemul centurilor de siguranta al masinii. Este relativ normal ca de-a lungul timpului sa lipseasca o mica piesa care are rol pur decorativ. In cazul in care lipsesc mai multe piese sau ceva pare in neregula, ar trebui s-o iei ca pe un semn rau.
Șuruburi ruginite
Atunci când o masina este construita in fabrica, producatorii folosesc unelte speciale pentru suruburi. Acestea nu vor afecta vopseaua masinii. Multi mecanici nu detin astfel de unelte si vor ajunge sa zgarie anumite zone care in cele din urma vor rugini. Cel mai bine este sa intrebi proprietarul masinii despre acest tip de probleme si analizeaza daca raspunsul este satisfacator sau realist.
Farurile nu sunt identice
In timp, plasticul din care sunt confectionate carcasele farurilor incep sa se zgarie si suprafata sa fie ingalbenita si neclara. Daca unul din ele e in conditie foarte buna, iar celalalt pare extrem de uzat, unul din ele a fost inlocuit.
Masinile uzate pot reprezenta o afacere grozava pentru cumparator. Cu toate astea, e bine sa analizezi in amanunt aspectul si fiabilitatea masinii, dar si pretul acesteia. Daca totul pare prea frumos ca sa fie adevarat, atunci probabil chiar este!