Cele mai frecvente reparatii auto
Cele mai frecvente reparatii auto sunt in mare parte interventii care, realizate la timp, te pot scuti de alte cheltuieli.
Cele mai frecvente reparatii auto sunt deseori efectuate cu usurinta de un mecanic auto experimentat. Daca acestea au loc intr-un service auto profesionist, te pot scuti de cheltuieli in plus cauzate de viitoare probleme.
Inlocuirea catalizatorului
Simptome:
- scaderea eficientei combustibilului
- scaderea puterii motorului
- autovehiculul nu poate porni
- aprinderea martorului „check engine” pe bordul masinii
Rezolvare:
In primul rand nu trebuie sa te grabesti sa inlocuiesti catalizatorul. Inainte de a arunca banii degeaba, incearca curatarea acestuia. Nu ai nimic de pierdut deoarece nu costa foarte mult. Daca nici aceasta metoda nu functioneaza, este momentul sa apelezi la inlocuirea convertorului catalitic. In functie de masina, inlocuirea se poate face prin doua metode si nu dureaza mult.
Capacul de combustibil
Simptome:
- eficienta scazuta a combustibilului
- miros de benzina sau motorina in interiorul vehiculului
- aprinderea martorului „check engine”
Rezolvare:
Daca martorul „check engine” se aprinde, dintre toate cauzele posibile, un capac de combustibil slabit este cel mai usor de rezolvat. Te poti ocupa chiar tu de problema cumparand alt capac. Bineinteles ca poti apela oricand la un specialist care te poate ajuta intr-un timp foarte scurt.
Inlocuirea senzorului de oxigen
Simptome:
- scaderea eficientei combustibilului
- sunet neobisnuit al motorului atunci cand masina este la ralanti
- acceleratie sacadata
- miros de ou stricat
Rezolvare:
Senzorul de oxigen functioneaza prin monitorizarea oxigenului care intra si iese din convertorul catalitic. Se poate impotmoli din cauza depozitelor precum carbonul. Si in acest caz, problema poate fi rezolvata prin curatarea convertorului catalitic. Atentie insa, solutia de curatare aleasa trebuie sa aiba o formula de curatare a senzorului de oxigen. Nu toate solutiile sunt destinate si acestui scop.
Daca nici metoda mentionata mai sus nu functioneaza, trebuie sa inlocuiesti senzorii de oxigen.
Inlocuirea senzorului de debit de masa
Simptome:
- Dificultati in pornirea motorului
- Oprirea frecventa a motorului in special imediat dupa ce porneste
- Acceleratia este sacadata
- Motorul produce sunete asemanatoare sughitului
Rezolvare:
Senzorul de debit si problemele legate de proasta functionare a acestuia nu reprezinta ceva atat de grav precum pare. Inainte de a te grabi sa-l inlocuiesti, incearca intai sa il cureti. Acesta se afla in unitatea de filtrare a aerului, deci ii poti acorda putina atentie atunci cand inlocuiesti filtrul de aer. Bineinteles, intotdeauna este indicat sa apelezi la un service auto daca nu ai cunostinte in acest domeniu. Inlocuirea senzorului se face usor si nu iti va goli buzunarul.
Inlocuirea bujiilor
Simptome:
- Dificultati in pornirea motorului
- Motorul masinii nu functioneaza lin atunci cand este la ralanti
- Eficienta scazuta a combustibilului
- Accelerare slabita
Rezolvare:
Repararea bujiilor este o reparatie auto clasica. Bujiile sunt o componenta auto importanta si in acelasi timp relativ usor de inlocuit pentru un expert auto cu experienta. Daca preferi sa te ocupi personal de problema trebuie sa stii ca este foarte usor sa comiti unele greseli care pot genera probleme mai mari si costisitoare. De asemenea, este indicat sa inlocuiesti toate bujiile in acelasi timp.
Inlocuirea valvei de recirculare a gazelor de esapament
Simptome:
- Reducerea puterii, acceleratiei si eficientei
- Aprinderea martorului „check engine”
- Stationarea masinii cu motorul pornit produce sunete neobisnuite
Rezolvare:
Valva de recirculare a gazelor de esapament functioneaza pentru a re-circula gazele de esapament inapoi in motor pentru reducerea temperaturii cilindrilor. Totodata joaca un rol important si in reducerea emisiilor. Cu timpul, se poate murdari, asadar o curatare periodica nu strica. Si in acest caz, daca problema nu este rezolvata dupa curatarea valvei, inlocuirea acesteia este necesara.
Inlocuirea bobinei de aprindere
Simptome:
- Motorul are un tremur
- Motorul este mai zgomotos decat de obicei
- Rateuri ale motorului
- Pierderea puterii de accelerare a motorului
- Aprinderea martorului „check engine”
- Masinile cu o singura bobina de aprindere nu vor porni deloc
Rezolvare:
Bobina de aprindere face parte, in mod evident, din sistemul de aprindere. Bobinele de aprindere pot esua pur si simplu din cauza uzurii sau atunci cand apa intra in blocul motor. Una din cele mai frecvente reparatii auto este inlocuirea bobinei de aprindere, deoarece aceasta nu poate fi reparata.
Garnitura galeriei de admisie
Simptome:
- supraincalzirea motorului
- scurgerea lichidului de racire
- economia de combustibil este afectata
- motorul da rateuri
Rezolvare:
Galeria de admisie este pozitionata deasupra motorului, in timp ce garnitura are rolul de a o tine in loc.Tot acest sistem lucreaza pentru a asigura directionarea amestecului dintre gaz si aer de care motorul are nevoie pentru a functiona, catre cilindri. In acelasi timp, transporta lichidul de racire catre capetele cilindrilor. Este relativ usor sa-ti dai seama atunci cand garniturile nu mai functioneaza, deoarece motorul se supraincalzeste, iar lichidul de racire se va scurge. Practic, garniturile sunt tuburi din plastic si cauciuc care conecteaza galeria de admisie la motor. Inlocuirea garniturilor de admisie este una din cele mai frecvente reparatii auto.
Inlocuirea termostatului
Simptome:
- Motorul se incalzeste foarte greu sau
- Motorul se supraincalzeste prea repede
Rezolvare:
Termostatul monitorizeaza temperatura motorului si foloseste sistemul de racire pentru a-l modula. Atunci cand motorul este racit, termostatul are rolul de a tine lichidul de racire la locul lui. Daca masina se supraincalzeste, termostatul va permite circularea lichidului de racire. Schimbarea termostatului se va realiza doar cu motorul racit. Inlocuirea garniturilor odata cu cea a termostatului este recomandata.