Injectorul de combustibil: cum ne dam seama ca este defect
Injectorul de combustibil reprezinta o componenta majora care injecteaza carburantul in camera de ardere a motorului.
Injectorul de combustibil poate sa nu se defecteze daca este intretinut asa cum trebuie. Uneori, insa, se intampla ca injectorul de combustibil sa se infunde, murdareasca sau chiar sa se defecteze pur si simplu. Cand se defecteaza, acesta poate sa produca anumite simptome pe care ar trebui sa le cunoastem. Pentru evitarea unor costuri mai mari este indicata vizita din timp la un service auto profesional.
Cele mai frecvente simptome / semne ale unui injector de combustibil defect
Motorul isi pierde din putere/ turatiile oscileaza cand masina este la ralanti
Atunci cand masina ta nu mai primeste cantitatea de carburant de care are nevoie sau este furnizat neuniform, RPM va scadea sub nivelul optim cand autoturismul este la ralani. In acest caz, rezultatul este o stationare instabila, oscilanta. S-ar putea chiar sa ai nevoie sa repornesti motorul daca RPM scade prea mult.
Motorul vibreaza
Cand un injector de combustibil nu functioneaza cum trebuie, cilindrul corespunzator va fi afectat. Prin urmare, in timpul mersului, motorul va vibra. Acest simptom este cauzat de terminarea unui ciclu complet fara primirea unei cantitati suficiente de carburant.
Motorul masinii da rateuri
Cand un injector infundat nu alimenteaza motorul cu indeajuns de mult combustibil, cu siguranta motorul va da rateuri atunci cand autoturismul este in miscare. In acest caz, masina va da senzatia ca se misca cu greutate sau vei observa o mica pauza dupa apasarea pedalei de acceleratie. Oricare ar fi situatia, trebuie sa adresezi aceasta problema cat mai repede pentru a preveni supraincalzirea sau alte probleme care ar putea sa apara. In cele mai multe cazuri, astfel de probleme apar cand mixul de aer/combustibil nu este optim.
Martorul „Check engine” se aprinde
Acesta este cel mai evident semn al unei probleme. Cu toate ca aprinderea martorului poate avea mai multe cauze, un injector defectuos poate fi una din ele. Injectorul va asigura o cantitate mai mica de combustibil (sau in unele cazuri mai rare, o cantitate mai mare) nivelul optim de functionare al motorului va fi redus si martorul CE se va aprinde. O simpla scanare la un service auto va confirma problema.
Scurgerea de combustibil
Vechimea sau deteriorarea poate cauza craparea sau ruperea injectorului. In acest scenariu vor avea loc pierderi de combustibil. O cercetare mai amanuntita al injectorului va expune urme de combustibil pe exterior sau foarte aproape de sina de combustibil. De obicei, scurgerea are loc din sigiliul injectorului cauzand deteriorare pe termen lung.
Mirosul de combustibil
Mirosul de combustibil merge mana in mana cu scurgerea de combustibil. Insa, atunci cand combustibilul nu mai arde din cauza unui injector stricat, mirosul va fi persistent. Ocazional, exista si alte probleme la nivelul conductelor de combustibil sau al unui senzor ECU defectuos. Este foarte important sa detectezi cauza mirosului! Consecintele pot fi grave si vor afecta siguranta soferului si a pasagerilor.
Supraalimentarea motorului
Daca excesul de combustibil intra in cilindrul motorului de la injector, efectul va fi incetinirea acceleratiei. Cand masina se afla in miscare, RPM motorului va oscila foarte mult in loc sa ramana la un nivel constant.
Consumul marit de combustibil
De fiecare data cand motorul nu primeste cantitatea optima de carburant pentru combustie, isi va lua combustibilul suplimentar din injector. Rezultatul va fi consumul marit de carburant deoarece ECU-ul masinii va „crede” ca este nevoie de mai mult carburant decat este necesar.
Emisii crescute
Un injector de combustibil care are scurgeri sau este rupt va cauza arderea neuniforma sau incompleta a combustibilului determinand cresterea emisiilor. In multe situatii, o scurgere in injector poate duce la mixul abundent de aer-carburant. Acest mix va afecta convertorul catalitic al masinii pe termen lung.