Cum vor fi autoturismele in 2020? (partea a II-a)
Echipa service auto K9 vine cu cele mai noi si interesante informatii din piata auto, de aceea dorim sa informam soferii prin intermediul acestor articole.
-
Un mod mai bun de a ramane conectat.
Sa gasesti ceea ce cauti, muzica preferata, prietenii, va deveni din ce in ce mai usor. Bluetooth va fi inclus in pachetul standard al autoturismului si asocierea telefonului tau cu sistemul hands-free va fi mult mai putin complicat de realizat. Un mesaj vocal va fi de ajuns pentru a schimba melodia sau pentru a suna un prieten. De asemenea, sistemele de comunicare standard din masina vor citi pentru sofer mesajele primite. Daca aveti un sistem de navigare incorporat, veti putea cu usurinta sa transmiteti destinatia dorita si configurarea traseului sau sa cereti gasirea unui popas potrivit de-a lungul rutei. Astfel de sisteme sunt valabile si in ziua de azi, dar numai pe anumite modele Ford, de exemplu MyFord Touch exista pe Focus si Edge si costa aproximativ 1000$. -
Centrul de aplicatii.
General Motors ofera Wi-fi pentru masina pentru cateva sute de dolari plus o taxa lunara pentru abonament. O lansare a aceste aplicatii pentru toate masinile este iminenta, iar costurile vor fi implicit mult mai scazute. Astfel ca vom putea accesa aplicatii ca Facebook sau Twitter direct din sistemul masinii voastre, iar acest lucru va fi valabil si prin comenzi vocale.
-
Economia de combustibil.
Pentru folosirea combustibilului in cantitati mai mici se incearca electrificarea pe scara larga, adaugand astfel aproximativ 10 000$ in costul unui autoturism. Franele regenerative vor face parte din echipamentul standard al masinilor pe gaz sau a celor hibride, imbunatatind economia combustibilului pana la 10%. Atunci cand vehiculul este oprit la un stop sau in trafic, sistemul opreste motorul si il porneste atunci cand iei piciorul de pe frana.
-
Motoare avansate.
Procentul autoturismelor hibride vandute va creste considerabil, ca si cel al hibridelor „usoare” care folosesc o mica baterie litiu-ion pentru alimentarea sistemului stop/start si a franelor regenerative. Restul modelelor care au motor cu gaz se vor baza pe motoare turbo si injectie directa. Marimea motorului va fi si el un factor, de exemplu motorul EcoBoost de la Ford este turbo si are 1 l cu 3 cilindri si cu injectie directa. Acest tip de motor va oferi cu pana la 20% economie la combustibil daca ar fi sa comparam cu un motor de 4 cilindri si aceeasi putere. De asemenea vei observa ca din ce in ce mai multe modele vor avea mai multe trepte de viteza, lucru care va duce la o economie de pana la 6% a combustibilului. Schimbatorul cu 8 viteze il va detrona pe cel cu 6!
-
Materiale exotice.
Producatorii de masini vor apela la materiale mult mai usoare pentru a mari randametul kilometric. Astfel ca in productia unei masini va fi folosita fibra de carbon si materiale foarte usoare gasite in rachetele de tenis, biciclete si chiar avioane. Cu toate ca pretul acestor materiale este destul de piperat, pe viitor cu cat aceasta tehnologie va avansa, cu atat pretul va fi din ce in ce mai mic.