Luni-Vineri 8:00 - 18:00, Sambata 8:00 - 14:00
  • Telefon

    +4 0786 288 659

  • E-mail

    office@autok9.ro

  • Contact
 Cilindrul principal de frana defect: care sunt simptomele?

Cilindrul principal de frana defect: care sunt simptomele?

Cilindrul principal de frana este componenta de baza in sistemul de franare al masinii.

Cilindrul principal de frana are rolul de a transforma presiunea mecanica aplicata pe pedala de frana in presiunea hidraulica. Presiunea hidraulica este necesara etrierelor de frana pentru a strange placutele de frana si, prin urmare, pentru a incetini autoturismul. Odata cu folosirea masinii si la fel ca in cazul celorlalte piese, cilindrul principal de frana se poate defecta.

Iata care sunt simptomele defectarii cilindrului principal de frana care ar trebui sa te trimita cat mai repede la un service auto.

Simptomele unui cilindru principal de frana defect

Functionarea anormala a pedalei de frana

Pentru ca sistemul de franare sa functioneze in parametri normali, este necesara presiunea generata de cilindrul principal de frana. Cand apar probleme de etansare sau distribuire a presiunii, acest lucru se va simti in pedala si modul de franare al masinii. O pedala care se simte moale sau care se scufunda incet pe podea atunci cand este apasata, ar trebui sa puna pe ganduri orice sofer. Cea mai frecventa cauza a unei senzatii de pedala moale este o sigilare proasta. Cu toate astea, prezenta aerului in conductele de frana poate produce un simptom similar pentru ca bulele de aer impiedica fluidul sa curga in mod eficient. Deteriorarea conductelor de frana poate cauza senzatia de moale atunci cand pedala de frana este apasata.

Martorul de bord „frana” este aprins

Sub rezervorul lichidului de frana se afla senzorul care comunica cu computerul de bord al masinii. Daca nu se afla suficient lichid de frana, computerul va aprinde lumina de avertizare a franei. Chiar daca este primul simptom al unui cilindru principal defect, totodata nu este singurul motiv de aprindere al martorului „frana”. Chiar si senzorul de nivel al lichidului de frana se poate defecta, cauzand astfel aprinderea martorului. Daca observi ca este necesara adaugarea lichidului de frana la intervale din ce in ce mai mici, trebuie sa iei in considerare existenta unei probleme la cilindrul principal sau o scurgere in sistemul de frana.

Cilindrul principal de frana

Nivelul scazut al lichidului de frana

Cea mai mare parte a lichidului de frana se afla in cilindrul principal si in conductele de frana. Cilindrul principal de frana este pozitionat in partea inferioara a rezervorului care contine lichidul de frana. Este necesara verificarea de scurgeri la supapele proportionale care se conecteaza la circuitele de frana separate si la supapa de control care transporta lichidul de frana de la rezervor in cilindrul principal.

Pedala de frana se „scufunda” atunci cand este calcata

Cand un sistem de franare functioneaza asa cum trebuie, pedala de frana se simte atunci cand este calcata. Un cilindru principal defect va cauza senzatia de scufundare a pedalei de frana. In conditii normale, cand o pedala de frana este apasata, aceasta va reveni la pozitia initiala imediat. O pedala care se „scufunda” va ramane aproape de podea. In functie de gravitatea deteriorarii cilindrului principal, pedala de frana poate reveni la pozitia sa normala, dar va dura ceva timp. Acest simptom necesita atentie imediata!

Lichid de frana contaminat

Cilindrul principal de frana are etansari din cauciuc. Garniturile de cauciuc deteriorate se pot rupe si astfel se poate contamina lichidul de frana. Cand garniturile de cauciuc nu se mai etanseaza corect, murdaria, resturile si alte particule se pot amesteca cu lichidul de frana. Acesti contaminanti afecteaza presiunea hidraulica, cauzand franarea dificila a vehiculului.

Lasă un Răspuns