Sunetele de ciocanire ale motorului necesita intotdeauna o verificare amanuntita in cel mai scurt timp.

Sunetele de ciocanire ale motorului pot insemna faptul ca acesta nu functioneaza in parametri normali. In mod normal, motorul unei masini produce acel sunet foarte cunoscut, iar cea mai mica abatere impune o revizie la un service auto. Daca observati un zgomot asemanator ciocanitului in timp ce conduceti, rezolvati problema din timp pentru a evita deteriorarea ulterioara a vehiculului.

Cele mai frecvente cauze ale sunetului de ciocanire

Detectarea cauzei aparitiei ale acestor sunete poate preveni deteriorarea grava a motorului. De aceea, este foarte important sa cunoasteti potentialele cauze si sa puteti lua masurile adectave inainte ca problema sa se complice. Mai mult decat atat, este indicat sa verificati eventuale scurgeri de ulei din motor. Daca asta este cauza, atunci apelati la un specialist cat mai repede.

Combustibil cu cifra octanica redusa

Este foarte important ca masina dumneavoastra sa consume combustibilul cu cifra octanica recomandata. Un combustibil cu cifra octanica mai mare nu va avea efecte negative. In schimb, o cifra octanica redusa, poate cauza o multitudine de probleme. Potentialele pericole sunt: arderea ineficienta, pierderea puterii motorului si deteriorarea acestuia.Este cunoscut faptul ca o cifra octanica mica este cauza cea mai frecventa a producerii sunetului de ciocanire. Partea buna este ca aceasta problema se remediaza cu usurinta.

Bujii incompatibile

Bujiile sunt o componenta vitala in procesul de ardere a combustibilului. Ele produc scanteia care aprinde amestecul de combustibil si aer. Daca modelul de bujii instalat pe masina dumneavoastra nu este cel recomandat, scanteia produsa va fi prea slaba sau prea puternica. Acest lucru va provoca aprinderea inegala a bujiilor individuale sau arderea combustibilului va fi amanata. Din aceasta cauza, sunetul de ciocanire a motorului este inevitabil. Este extrem de important sa va consultati cu un mecanic inainte de alegerea modelului de bujii.

sunetele de ciocanire ale motorului

Depozite excesive de carbon

Atunci cand combustibilul nu arde in totalitate, acesta produce depozite de carbon. In timp, depozitele de carbon acumulate pot reduce capacitatea motorului de a arde combustibil. Prin urmare, vor aparea si sunetele de ciocanire ale motorului. Verificarile periodice ale motorului reprezinta cea mai buna metoda de mentinere a depunerii de carbon la un nivel scazut. Totodata, depozitele de carbon limiteaza puterea vehiculului si limiteaza performanta.

Lubrifierea insuficienta a cilindrilor

Cilindrii fac parte din camera de ardere prin care se deplaseaza pistonul care este alimentat de energia creata de combustie. De aceea, nivelul de lubrifiere trebuie sa fie suficient pentru ca pistonul sa se poata deplasa lin. In caz contrar, pistonul se va lovi de peretii cilindrului. In cele mai multe cazuri, cilindrul nu este lubrifiat corespunzator din cauza supapelor slabite ale motorului. Si scurgerea uleiului de motor poate fi o cauza a sunetului de ciocanire.

Amestecul inegal de combustibil – aer

Raportul aer – combustibil este raportul de masa dintre aer si combustibil (fie lichid sau gazos) care sunt prezente in procesul de ardere. In cazul motoarelor cu ardere interna, acest proces dureaza 2 milisecunde. Cantitatea de amestec aer – combustibil trebuie sa fie cea corecta pentru ca procesul sa se desfasoare fara probleme. Daca este prea mult combustibil, arderea nu va fi uniforma, pistoanele si peretii cilindrilor se vor deteriora si vor aparea sunetele de ciocanire. Cel mai intalnit motiv pentru un amestec inegal de aer – combustibil este acumularea de murdarie in injectoarele de combustibil. Pentru prevenirea unor daune mai grave, aceasta parte a motorului trebuie inlocuita.