Cele mai intalnite reparatii la un service auto in functie de anotimp
Cele mai intalnite reparatii auto ale masinilor pot varia in functie de sezon din cauza factorilor externi
Cele mai intalnite reparatii intr-un service auto difera de la un anotimp la altul. Pe langa stilul de condus al soferului sau vechime, fiecare sezon poate afecta negativ autoturismul, atat intern, cat si extern. Bineinteles, statistica tipurilor de reparatii auto conform fiecarui anotimp nu este una exacta, dar fiecare poate sa-si faca o idee generala.
Primavara
Senzorul de viteza al rotii si incuietoarea portbagajului sunt componente care se uzeaza in timp si se numara printre cele mai frecvente probleme auto. Pe de alta parte, foarte multi soferi au tendinta de a schimba distributia masinii primavara, comparativ cu iarna sau toamna. Credem ca acest lucru este cauzat de cantitatea mult mai mare de praf pentru ca vara si primavara sunt anotimpuri mai uscate. Prin urmare, nisipul si praful se pot aseza destul de usor pe lantul de distributie al masinii. Astfel, lantul sau cureaua de distributie se va uza mai rapid.
Problemele la geamurile masinilor tind sa creasca in timpul primaverii. Probabil, din cauza vremii reci, geamurile nu au mai fost utilizate timp de cateva luni, iar primavara soferii sunt pusi in aceasta situatie neplacuta. Alte interventii auto frecvente primavara sunt inspectia franelor, a directiei si a suspensiilor, pentru pregatirea masinii de vacantele din timpul verii.
Vara
Nu cred ca o sa fii surprins cand o sa afli ca cea mai frecventa reparatie este la aerul conditionat al masinii. Sistemul AC al masinii se poate defecta in diferite moduri, iar reparatiile variaza de la cele mai simple (de exemplu reincarcarea) la cele complicate (de exemplu defectarea generala a sistemului AC). Vara, aerul conditionat al masinii este folosit cel mai des, de aceea ar fi indicat sa faci o verificare iarna sau primavara pentru a nu fi luat prin surprindere de acest tip de probleme.
Si celelalte probleme auto sunt relativ previzibile in sezonul cald. La fel ca primavara, in timpul verii oamenii tind sa foloseasca geamurile mai mult, de aceea ele tind sa se defecteze mai des. Componentele care au legatura cu temperatura (de exemplu ventilatorul de racire sau ambreiajul ventilatorului) se uzeaza mai rapid la temperaturi ridicate si pot necesita reparatii.
Toamna
Toamna este cel mai putin previzibil anotimp pentru reparatiile auto. Printre cele mai intalnite reparatii auto se numara cele la sistemul de incalzire, probabil din cauza nefolosirii pentru atatea luni, ies la suprafata probleme care au trecut neobservate de sofer. Tot toamna apar si probleme la nivelul suspensiilor, cauzate de kilometrajul mult mai mare parcurs cu masina in timpul verii. Defectiunile la geamurile masinii sunt si ele frecvente, mai ales dupa ce au fost folosite atat de mult in sezonul cald. De asemenea, distribuitorul si garnitura capacului de distributie pot necesita atentie din partea unui service auto.
Iarna
Problemele la sistemul de incalzire sunt pe primul loc in ceea ce priveste defectiunile auto in timpul iernii. Temperaturile scad, iar sistemul de incalzire este cel mai solicitat. Nelipsite sunt si probleme cu becurile farurilor, stergatoarele de parbriz, liniile de racire ale uleiului si sistemul de spalare al parbrizului.
Inlocuirea becurilor farurilor este mai intalnita iarna, deoarece sunt mai solicitate avand in vedere ca se insereaza mult mai devreme. Un alt aspect pe care ar trebui sa-l retinem este faptul ca temperaturile foarte scazute ingroasa lichidele sau le ingheata, in special in cazul in care nu a fost schimbat lichidul de parbriz cu unul special pentru temperaturi negative. Tot iarna este indicat sa inlocuim lama stergatoarelor de parbriz si sa dezghetam masina inainte de a le activa.
Multe din problemele enumerate anterior pot fi prevenite daca respectam programul de revizie auto. O verificare regulata a masinii tale te poate scuti de reparatii mult mai costisitoare. Totodata, vei evita sa fi luat prin surprindere de aparitia unei defectiuni.