Luni-Vineri 8:00 - 18:00, Sambata 8:00 - 14:00
  • Telefon

    +4 0786 288 659

  • E-mail

    office@autok9.ro

  • Contact
 Pistonul diesel: tipuri de deteriorari si cele mai intalnite cauze

Pistonul diesel: tipuri de deteriorari si cele mai intalnite cauze

Pistonul diesel este o componenta a motorului masinii, care se deplaseaza in directia sus-jos in timpul ciclului de ardere

Pistonul diesel se misca in interiorului cilindrului din motor si este legat de arborele cotit al motorului printr-o biela. In timpul miscarii de coborare, pistonul aspira aerul care mai apoi este comprimat atunci cand acesta se ridica. Procesul creste temperatura aerului, iar combustibilul este alimentat in cilindru. Expunerea carburantului la astfel de conditii, genereaza puterea furnizata de motor. Un alt rol pe care il are pistonul este acela de a crea o zona de joasa presiune in interiorul cilindrului, impotriva presiunii mai mari din exterior. In motoarele diesel, pistonul reprezinta sectiunea inferioara a camerei de ardere, adunand caldura generata si distribuind-o departe de temperatura metalului pentru mentinerea in limitele normale.

Trebuie sa stim cum sa depistam problema inainte ca aceasta sa se agraveze si sa afecteze motorul. In cazul deteriorarii motorului, costurile de reparatii auto vor fi cu mult mai mari.

Cauze de uzura si defectare pentru pistonul diesel

Cele mai intalnite moduri de deteriorare a pistonului diesel

Pistonul ars

Functionarea injectoarelor de combustibil murdare este cea mai intalnita cauza a unui piston ars. Starea pistonului poate fi vazuta indata ce partea superioara a motorului este indepartata. Supraincalzirea duce deseori la arderea pistonului.

Pistonul fisurat

Utilizarea unui combustibil de calitate slaba poate duce la craparea pistonului. O defectiune a sistemului de recirculare a gazelor de esapament poate cauza fisuri. De asemenea, se poate intampla si daca pistonul nu este racit suficient sau exista o duza de injectie defecta.

Cauze de deteriorare pentru pistonul diesel

Segmentii pistonului sunt uzati

Fumul alb care iese din teava de esapament, scaderea puterii de accelerare si o reducere brusca a nivelului uleiului de motor sunt simptome ale segmentilor de la pistonul diesel. Pentru ca etansarea dintre piston si cilindru nu mai este ermetica, uleiul va patrunde in carter si camera de ardere, motorul va arata simptomele mentionate mai devreme. Segmentii functioneaza ca un tampon intre camera de ardere si carter, iar uzura lor este o sursa tipica de deteriorare a pistonului.

Segmentii au rolul de a transfera caldura departe de peretele cilindrului si de a regla temperatura uleiului. Din pacate, nu putem face nimic pentru a impiedica uzura lor, insa inlocuirea din timp a acestora va ajuta la prevenirea deteriorarii motorului.

Deteriorarea mantalei pistonului

Molozul si resturile care intra in sistemul de filtrare au o contributie importanta la deteriorarea mantalei pistonului. Acest lucru cauzeaza un joc al pistonului in interiorul cilindrului, ducand intr-un final la deteriorarea mantalei.

Zgomote ale pistonului

Daca masina incepe sa scoata sunete de batai sau zgomote chiar si dupa ce motorul s-a incalzit, este posibil ca acestea sa fie cauzate de un spatiu mult prea mare intre piston si peretele cilindrului.

Cum putem preveni deteriorarea si defectarea pentru pistonul diesel?

In majoritatea cazurilor de defectiune a motorului, problema vine de la pistoane. Uzura si defectiunea pistoanelor duce la pierderea de compresie, scurgeri de gaz, pierderi de lubrifiere si emisii mai mari. Reparatia pistoanelor presupune costuri mari, deoarece este necesara dezasamblarea motorului pentru orice tip de problema.

Trebuie sa ne asiguram ca folosim uleiul de motor potrivit, iar schimbarea acestuia si a filtrului trebuie facuta conform indicatiilor producatorului. Doar asa putem evita problemele de defectiune, fie ca vorbim de segmenti sau alte componente ale pistonului. Este foarte importanta si examinarea periodica a starii lichidului de racire prin deschiderea capacului radiatorului.