Luni-Vineri 8:00 - 18:00, Sambata 8:00 - 14:00
  • Telefon

    +4 0786 288 659

  • E-mail

    office@autok9.ro

  • Contact
 Radiatorul masinii: probleme pe care trebuie sa le ai in vedere

Radiatorul masinii: probleme pe care trebuie sa le ai in vedere

Radiatorul masinii este componenta principala din sistemul de racire

Radiatorul masinii este sustinut de alte componente esentiale precum lichidul de racire, termostatul si pompa de apa. Radiatorul are rolul de a raci lichidul de racire al vehiculului. Astfel, este mentinuta o temperatura optima a motorului. Daca temperatura din motor creste, termostatul se deschide, iar pompa de apa impinge lichidul de racire prin radiator. Cand lichidul de racire ajunge la temperatura optima, este trimis inapoi in motor pentru a-i raci componentele.Daca radiatorul si celelalte elemente ale sistemului de racire nu functioneaza corect, motorul masinii va fi expus in mod constant riscului de supraincalzire. Un service auto cu experienta va sti intotdeauna cum sa rezolve problemele aparute la sistemul de racire. Desigur, este indicat sa stim cum sa depistam astfel de probleme din timp pentru evitarea unor costuri si mai mari.

Radiatorul masinii

Defectarea termostatului si a pompei de apa

Radiatorul masinii functioneaza odata cu termostatul si pompa de apa. Daca una din aceste componente se defecteaza, motorul este expus riscului de supraincalzire. Cand pompa de apa nu mai functioneaza in parametri optimi, lichidul de racire nu va mai circula asa cum ar trebui. Daca termostatul este defect, se pot intampla doua lucruri: termostatul poate ramane inchis, drept urmare sistemul nu va sti cand sa elibereze lichidul de racire in radiator, sau va ramane deschis, ceea ce va cauza imposibilitatea vehiculului de a ajunge la o temperatura normala de functionare. Atat problema cu termostatul, cat si cea cu pompa de apa poate cauza ineficienta radiatorului, afectand negativ motorul si alte piese.

Radiatorul este ruginit

Ruginirea interna a radiatorului este o alta problema destul de frecventa. Daca ar fi sa luam in considerare toate elementele (lichidele, electricitatea sau componentele metalice), oxidarea, rugina si coroziunea pot fi un adevarat pericol pentru sistemul de racire. Rugina cauzeaza gauri si scurgeri ceea ce poate cauza deteriorarea componentelor, functionalitatea redusa a radiatorului si supraincalzirea. Si sezonul rece poate avea un impact negativ asupra radiatorului. Sarea de pe carosabil poate duce la ruginirea externa a radiatorului. De aceea, este bine sa duce masina mai des la o inspectie riguroasa a sistemului de racire, mai ales in timpul iernii.

Rugina interna a radiatorului poate fi verificata prin lichidul de racire. Daca acesta are o culoare maro sau rosiatica, este timpul sa faceti o vizita la un service auto.

Acumularea de murdarie

Distribuirea corecta a lichidului de racire poate fi impiedicata de acumularea de murdarie si alte resturi care infunda radiatorul. Atunci cand se strange prea multa murdarie, incalzirea din cabina masinii poate fi afectata. Pentru evitarea defectarii altor componente este indicata inspectarea sistemului de racire si inlocuirea lichidului daca este necesar.

Supraincalzirea

Pentru ca radiatorul, pompa de apa si termostatul functioneaza impreuna pentru mentinerea sistemului de racire la nivel optim, daca o componenta se defecteaza si celelalte vor fi afectate. Din aceasta cauza, o problema aparuta la oricare din cele trei componente (radiator, pompa sau termostat) poate duce la supraincalzire.

Cand ventilatorul radiatorului nu mai functioneaza corect, este posibil sa observi aburi care ies de sub capota masinii sau ca acul indicatorului de temperatura se ridica in mod constant peste limita indicata. Acest lucru se poate intampla mai ales vara. In acest caz, oriunde ai fi, opreste masina si evita sa o mai conduci pana la rezolvarea problemei. In caz contrar, componentele motorului se pot deteriora permanent.

Lasă un Răspuns