Intretinerea masinii dupa un program bine stabilit asigura buna functionare a acesteia pe termen lung.

Intretinerea masinii iti poate goli portofelul si compromite starea vehiculului pur si simplu din cauza unor mituri pe care alegi sa le urmezi. Bineinteles, programarea periodica la un service auto profesional pentru o revizie totala nu reprezinta niciodata timp pierdut sau bani irositi. Totusi, hai sa vedem care sunt cele mai frecvente greseli comise de soferi atunci cand vine vorba de intretinerea autoturismului.

Benzina premium este cea mai buna pentru masina

Soferii inca mai cred ca benzina cu cifra octanica mai mare va imbunatati performanta motorului. Ceea ce realizeaza, este faptul ca benzina premium cu cifra octanica ridicata are adesea o formula speciala. Aceasta formula este destinata masinilor cu motoare de inalta performanta. Soferii ar trebui sa isi puna intrebarea daca detin o astfel de masina. In caz contrar, nu este niciun motiv clar pentru care sa cheltuiesti bani in plus. Doar ca sa fii sigur, este bine sa verifici ce tip de combustibil este indicat pentru modelul de masina pe care il detii.

Incalzeste motorul inainte sa pleci la drum pe vreme rece

Probabil toata lumea stie ca motorul trebui sa ajunga la o anumita temperatura pentru a functiona eficient. Din aceasta cauza multi soferi asteapta cateva minute inainte de a porni la drum. Aceasta regula se aplica cu succes in secolul 20, dar in cazul masinilor de generatie mai noua, nu mai este valabila. Si motoarele masinilor din generatiile recente tind sa atinga temperatura optima in timpul mersului. Mai mult decat atat, transmisia si rulmentii au nevoie de miscare pentru a se putea incalzi. Daca incalzesti motorul masinii stationand in parcare nu faci decat sa irosesti benzina degeaba.

Schimba uleiul de motor la fiecare 5000 km

Acest mit are si un pic de adevar in el. Totul este in functie de tipul de ulei pe care masina ta ruleaza. Uleiul de motor conventional tinde sa se degradeze mai repede decat uleiul cu mix de sintetic sau 100% sintetic. Schimbatul uleiului de motor la fiecare 5000 km se aplica in trecut. In secolul 21, uleiul de motor poate sa tina pana la 10 000 – 12 000 km. Ceea ce este bine sa intelegem este faptul ca tehnologia avanseaza continuu, iar odata cu ea motoarele masinilor devin mai eficiente si implicit uleiul de motor este imbunatatit.

Intretinerea masinii si mituri false

Schimbarea lichidului de transmisie la fiecare 80 000 km

Lichidul de transmisie este o componenta importanta in sistemul de transmisie al masinii. Acesta previne frecarea intre anumite elemente ale sistemului de transmisie, permitandu-le astfel sa functioneze la eficacitate maxima. Da, intr-o anumita masura este adevarat ca lichidul de transmisie trebuie schimbat la fiecare 80 000 km. Partea buna este ca, intre timp, au aparut lichide de transmisie noi care au o durata de viata mai mare. Cele mai multe rezista si pana la 160 000 km. In sfarsit, partea cea mai buna este ca exista lichid de transmisie care nu are nevoie de schimbare, poate doar putina completare atunci cand este nevoie. Important de stiut este ca unele masini au nevoie de un tip specific de ulei. Ca de obicei, este recomandata consultarea manualului de producator al masinii.

Repararea si intretinerea masinii la un service auto independent anuleaza garantia masinii

Vanzatorii isi informeaza noii clienti ca nu trebuie sa apeleze de service-uri auto independente pentru intretinerea masinii deoarece garantia va fi anulata. Nimic mai fals! Poti apela la orice service auto, iar daca masina este inca in garantie, verificarile periodice sunt acoperite de aceasta. Tot ce trebuie sa faci este sa pastrezi bonurile in caz ca producatorul masinii le va cere.

Inlocuirea tuturor anvelopelor simultan

Este cu siguranta un efort financiar, dar deloc necesar! Adevarul este ca nu trebuie sa inlocuiesti toate anvelopele deodata. Verifica adancimea benzii de rulare la fiecare anvelopa si inlocuieste doar anvelopa care a atins durata de viata maxima. Este important sa achizitionezi acelasi brand, aceeasi marime si acelasi model.

O baterie pornita cu cablurile electrice nu necesita mult timp de reincarcare

Multi conducatori auto considera ca reincarcarea bateriei masinii cu ajutorul cablurilor electrice nu necesita mult timp. De aceea, cea mai frecventa greseala este lasarea reincarcarii bateriei timp de doar 10-15 minute. Pentru a reincarca o baterie auto la maxim, masina trebuie condusa pentru cateva ore. Daca bateria are nevoie de pornire cu cablurile electrice auto, probabil nu mai functioneaza la eficienta maxima. In cazul in care aceste episoade devin tot mai dese, este timpul sa te gandesti la achizitia unei baterii noi.

Oprirea aerului conditionat ajuta la economia carburantului

Putem spune ca exista o jumatate de adevar in acest mit. Sistemul de aer conditionat al masinii poate deveni un mare consumator de carburant. Daca rulezi masina la o viteza foarte mica (20 km/h), poti lasa geamurile pentru o aerisire eficienta si economie a carburantului. Cu cat vei creste viteza mai mult, cu atat va creste si rezistenta vantului. Poate in acel moment te gandesti ca economisesti, dar motorul masinii tale va trebui sa depuna un efort din ce in ce mai mare si arda mai mult carburant pentru a impinge masina contra rezistentei vantului. Inchiderea geamurilor minimizeaza acest efect. Cea mai buna varianta atunci cand circuli la viteza mare pe autostrada, este sa pornesti aerul conditionat (in caz de nevoie) si sa circuli cu toate geamurile ridicate.