Atunci cand motorul masinii se supraincalzeste, lucrurile pot scapa de sub control destul de rapid.

Motorul masinilor de ultima generatie este atat de silentios incat este aproape imposibil sa ne dam seama cand acesta este supraincalzit. Nu ar trebui sa ne lasam inselati din cauza acestui fapt deoarece, sub capota, inca exista acel ciclu de combustie, iar posibilitatea ca motorul sa se incalzeasca excesiv nu trebuie scoasa din discutie.Temperatura trebuie verificata de fiecare data cand conducem. Totusi, iata pasii pe care trebuie sa ii urmam atunci cand masina se supraincalzeste si nu avem cum sa ajungem la un service auto in timp:

  1. Verifica prezenta aburului. Cauta cu mare atentie, iar daca observi si cea mai mica prezenta a sa ar trebui sa treci direct la pasul 3. Acest aspect trebuie luat in serios!
  2. Opreste aerul conditionat si porneste sistemul de incalzire. Motoarele de generatie mai veche sunt predispuse la incalzire in zilele toride, mai ales atunci cand aerul conditionat este pornit. In acest caz, nu este nimic iesit din comun, iar motorul nu are nevoie decat de o mica pauza. Daca aburul nu este prezent, aerul conditionat poate fi oprit si tot ce ramane de facut este sa observam daca lucrurile revin la normal. Daca acest lucru nu se intampla, sistemul de incalzire trebuie pornit pentru a indeparta caldura de la nivelul motorului, chiar daca aceasta este redirectionata in interiorul masinii. Confortul motorului trebuie intotdeauna pus pe primul loc, inaintea propriului confort. In final, daca toate aceste masuri nu functioneaza, cu siguranta exista o problema serioasa, iar masina trebuie oprita cat mai repede.
  3. Trage pe dreapta si opreste motorul. Cand gasesti un refugiu, parcheaza masina si scoate motorul din functiune cat mai rapid. Daca nu te pricepi foarte bine la reparatii auto, este indicat sa chemi asistenta auto. Urmatorii pasi se aplica soferilor care dispun de minime cunostinte din domeniul auto.Motorul masinii incalzit in exces
  4. Ridica capota! Atentie insa, o cantitate de caldura mai mare decat de obicei poate iesi de sub capota. Daca temperatura este mult prea ridicata, asteapta si nu o ridica complet pana nu consideri ca esti in siguranta.
  5. Verifica nivelul lichidului de racire. In apropierea radiatorului ar trebui sa se afle rezervorul lichidului de racire (consultati indicatiile producatorului pentru locatie). Acest rezervor este fabricat, de obicei, din material de plastic si este putin probabil ca acesta sa fie foarte fierbinte. Nivelul lichidului de racire trebuie verificat, iar daca este normal, masina poate fi condusa in continuare cu mare prudenta. Daca rezervorul este gol sau nivelul este foarte scazut, scurgerea lichidului de racire este foarte probabila. In acest caz, este nevoie sa apelam la asistenta pentru verificarea masinii.
  6. In cazul in care esti presat de timp asteapta pana cand motorul se raceste. Protejeaza-ti mana cu o carpa sau o manusa si deschide capacul radiatorului. Lichidul de racire poate fi observat imediat ce indepartam capacul, dar daca lichidul nu este prezent, atunci putem vorbi de supraincalzirea masinii. Adauga apa sau lichid de racire (in functie de ce ai la dispozitie) in radiator si in rezervor. Aceasta interventie ar trebui sa readuca temperatura la nivelul normal, dar asta nu inseamna ca problema este rezolvata. Repeta aceasta actiune de fiecare data cand este nevoie. Tine minte: aceasta solutie nu este pe termen lung, iar interventia unui specialist in mecanica auto este necesara!