Intretinerea periodica a masinii nu este tocmai placuta pentru soferi, dar necesara si vitala.

Intretinerea periodica corespunzatoare a autoturismului poate genera costuri destul de mari. Cu toate astea, daca este facuta in mod regulat,va poate scuti de costuri suplimentare pe viitor. Chiar daca la prima vedere este o bataie de cap, vizita regulata la un service auto nu este optionala.

O intretinere proactiva a masinii va usura viata oricarui proprietar, iar urmatoarele sfaturi au rolul informativ de a clarifica orice nelamurire cu privire la intretinerea periodica. Iata interventiile standard valabile pentru majoritatea autoturismelor care ar trebui efectuate:

Schimbarea frecventa a uleiului

Uleiul este cel care “da viata” motorului pentru un motiv destul de evident. Lubrifierea corespunzatoare inseamna un motor sanatos, prin urmare, inlocuirea uleiului trebuie facuta periodic. Filtrul si uleiul de motor ar trebui schimbate la fiecare 5000 – 8000 km in cazul masinilor care ruleaza pe benzina. In cazul uleiurilor sintetice de ultima generatie, schimbarea ar trebui Intretinerea periodica a autoturismuluifacuta la fiecare 12000 km. Pentru ca majoritatea calatoriilor facute cu masina sunt scurte si in conditii grele de trafic, este indicata schimbarea mai frecventa a uleiului.

Prima verificare importanta a masinii la 25.000 km

Prima vizita la un service auto ar trebui facuta la aproximativ 25000 km sau la un an de la achizitionarea masinii. Avand in vedere ca autoturismul este aproape nou, aceasta ar trebui sa fie o procedura standard.

La prima verificare trebuie schimbat filtrul de ulei, uleiul de motor si filtrele de aer (de cabina si de motor). Schimbarea filtrului de aer al motorului are rolul de a asigura consumul optim de combustibil. Un nou filtru de aer de cabina retine praful si contaminantii de interiorul masinii. Verificarea lamelor stergatoarelor de parbriz este importanta si nu trebuie ignorata.

Verificarea la 50.000 km

In plus fata de componentele care trebuie inlocuite si in cazul verificarii la 25 000 km, filtrul de combustibil trebuie verificat si inlocuit daca este cazul. La aceasta verificare trebuie schimbat si lichidul de racire a motorului pentru a evita supraincalzirea. Inlocuirea lichidului de servodirectie si de transmisie este importanta pentru ca acestea isi pied eficienta cu timpul. Aceste interventii ar trebui repetate la fiecare 50 000 km.

Verificarea la 75.000 km

Asa cum ne-am obisnuit, la fiecare verificare trebuie inlocuite componentele de baza (schimbarea uleiului si a filtrului de ulei). Atentia ar trebui indreptata catre sistemul de aprindere al autoturismului. Inlocuirea bujiilor trebuie realizata la cel mult 75 000 km sau la fiecare 3 ani. Bujiile uzate pot afecta durata de viata a motorului, dar si performanta masinii. Instalarea unui nou sistem de gestionare a aprinderii este necesara pentru un control eficient al bujiilor si o functionare normala a sistemului de aprindere.

Daca nu este schimbat la fiecare 3 ani sau la 75 000 km, lichidul de frana se ingroasa si isi pierde din eficacitate. Verificarea placutelor de frana si inlocuirea acestora este la fel de importanta.

Verificarea la 100.000 km

La acest kilometraj cureaua de distributie trebuie inlocuita, iar daca acest lucru este ignorat, exista pericolul ca anumite componente interne ale masinii sa fie compromise, inclusiv afectarea grava a motorului.

Bateria masinii nu trebuie neglijata, deoarece poate cauza probleme atunci cand incercati sa porniti motorul.

Oricat de tentant ar fi, intretinerea periodica a componentelor si inlocuirea lor daca este cazul, nu trebuie ignorata!